HIGHLIGHT

Vestiger: Ponders End International (PEI) kiest Roosendaal als poort naar Europa

De Britse groothandel in sportkleding, sportschoenen en accessoires Ponders koos vorig jaar voor Roosendaal als uitvalsbasis voor het Europese vasteland. De komst van het districenter van Ponders is een direct gevolg van de Brexit. De verwachting is dat het huidige aantal van twaalf personeelsleden binnen twaalf maanden stijgt naar meer dan dertig. Het is de bedoeling om het huidige pand van 3.000 m2 binnen afzienbare tijd te verdubbelen in omvang.

Ook is men voornemens om de e-commerce activiteiten op korte termijn te verplaatsen naar Nederland. Hiervoor is men op zoek naar een locatie om nog een tweede warehouse te realiseren.

Vestiger PEI luchtfoto

REWIN begeleidde de komst van Ponders vanaf het begin in goede samenwerking met NFIA (Netherlands Foreign Investment Agency) en BOM (Brabantse Ontwikkelingsmaatschappij). Omdat het eigen warehouse van Ponders al vol ligt, assisteerde REWIN bij het vinden van tijdelijke opslagruimte elders in West-Brabant. Verder vond introductie in het regionale netwerk plaats, waardoor Ponders zakendoet met een Roosendaals advocatenkantoor en andere lokale bedrijven, een architect en een bouwbedrijf voor het realiseren van de gewenste uitbreiding.

Jon Bourn, Ponders: “Zonder de inzet, kennis en professionele ondersteuning van REWIN hadden we ons misschien niet gecommitteerd aan Roosendaal. Ik ben, samen met mijn organisatie, blij dat we voor West-Brabant hebben gekozen.”