HIGHLIGHT

Pilot Creating Smart Business – Omdenken voor een beter resultaat

In deze pilot hielpen drie creatieve dienstverleners ondernemers met hun (groei)strategie. Ondernemers konden de creatievelingen inschakelen als ‘klankbord, richtingwijzer en geweten’. Een innovatiecontract vormde de basis voor een serieus adviestraject.

CD - in highlight optie 2 - Pilot Creating Smart Business

Het Creating Smart Business-team testte de aanpak de afgelopen twee jaar in een vijftal pilots. Ondernemers uit de leisure, logistiek, hightech maintenance, agrofood én creatieve dienstverlening legden hun vraag voor. De pilots werden vorig jaar afgerond. Uit de evaluatie blijkt dat de aanpak aanslaat.

‘Als eiwit-techneuten richten we ons op een heel specifiek onderwerp. We gaan de diepte in. Creatieven hebben een bredere oriëntatie. Ze zetten aan tot omdenken en helpen met het vinden van cross-overs naar andere kennisgebieden. Tijdens de workshops hebben we de meerwaarde van creatief denken ondervonden. Sjef en Rob kwamen met vragen die we uit onszelf nooit hadden kunnen bedenken.’

Lees het hele artikel